פרשת ראה – ברכה או קללה

כו "רְאֵה, אָנֹכִי נֹתֵן לִפְנֵיכֶם–הַיּוֹם:  בְּרָכָה, וּקְלָלָה.  כז אֶת-הַבְּרָכָה–אֲשֶׁר תִּשְׁמְעוּ, אֶל-מִצְו‍ֹת יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם, הַיּוֹם.  כח וְהַקְּלָלָה, אִם-לֹא תִשְׁמְעוּ אֶל-מִצְו‍ֹת יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, וְסַרְתֶּם מִן-הַדֶּרֶךְ, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם הַיּוֹם:  לָלֶכֶת, אַחֲרֵי אֱלֹהִים אֲחֵרִים–אֲשֶׁר לֹא-יְדַעְתֶּם."  (דברים, פרק י"א, כ"ו-כ"ט)

בתחילת הפרשה משה מזכיר לעם ישראל מה יקרה אם הם יבחרו ללכת אחרי הקב"ה ויקיימו את מצוותו ומה יהיה עם חלילה לא יבחרו ללכת אחרי הקב"ה

איך נדע מה טוב ומה רע? הרי רוב בני האדם רוצים לבחור בטוב זה מה כל העניין הזה? מה התורה באה לומר לנו כאן ואיפה כאן נכנס העניין של הבחירה החופשית שלנו?

הקב"ה נתן לנו תורה ומצוות כמסגרת גבולות ובתוכה יש לנו את הבחירה

אנשה להמחיש זאת בדוגמא: בשבת אסור לנו לעשות מלכה כמו שכתוב טו שֵׁשֶׁת יָמִים, יֵעָשֶׂה מְלָאכָה, וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן קֹדֶשׁ, לַיהוָה; כָּל-הָעֹשֶׂה מְלָאכָה (שמות לא, טו)

שבת אנו מצווים להינתק מעולם היצירה ומתחברים לעולם הנפשי שלנו.

אהבתם, אתם מוזמנים להעביר את זה הלאה.

אם קבלתם את ההשראה הזאת ממשהו אחר ואתם רוצים ולהצטרף ישרות לקבוצת ההשראה שלי  לאחדות ואהבת חינם בקישור הבא  https://did.li/Inspired-by-Neta-Inbar

שבת שלום ומברך

אוהבת את כולם 🤗💓

נטע איל

שתפו